• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 15 مهر 1398
کد مطلب : 83429
+
-

۴ اثر صنایع دستی زنان نشان ملی مرغوبیت دریافت کرد

۴ اثر صنایع دستی زنان نشان ملی مرغوبیت دریافت کرد

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: 4 اثر صنایع دستی زنان هنرمند این استان در پنجمین دوره نشان ملی تولیدات صنایع دستی کشور، نشان ملی مرغوبیت دریافت کرد. 

به گزارش ایرنا، «پریسا راد» افزود: این 4 اثر زنان هنرمند کهگیلویه و بویراحمد زیرمجموعه گلیم‌بافی است که شامل ۲ گلیم پشمی، یک گلیم برجسته و یک کوسن (بالشتک تزئینی) با طرح گلیم می‌شود.

وی افزود: 4 اثر مذکور متعلق به هنرمندان هم‌استانی از جمله خانم‌ها «گلنار یزدان‌پناهی»، «فرشته آقایی»، «زهرا هوشمندی» و «سیرانوش‌ آزاد» بود که در پنجمین دوره نشان ملی تولیدات صنایع دستی کشور که در شیراز برگزار شد، نشان ملی مرغوبیت دریافت کردند. راد بیان کرد: بالا بودن کیفیت محصول، تناسب محصولات با سلیقه بازار، اصالت در طراحی و تکنیک اجرا از مشخصات برتر محصولات زنان هنرمند کهگیلویه و بویراحمد بوده است. 

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جاجیم‌بافی، سوزن‌دوزی، رودوزی‌های سنتی و سیاه‌چادربافی، سفره‌بافی، نمدمالی، نی‌چیت‌بافی، سبدبافی، مشته‌بافی، رندبافی، گچمه‌بافی و ریسندگی از مهم‌ترین دست‌بافته‌های هنرمندان کهگیلویه و بویراحمد است. 

راد بیان کرد: بنا به تاکید وزیر میراث فرهنگی، در سال‌های اخیر تلاش شده حمایت‌های لازم از هنرمندان صنایع دستی به شیوه‌های مختلف صورت گیرد تا زمینه اشتغال هرچه بهتر آنها فراهم شود. سالانه ۲۱۸ هزار متر‌ مربع انواع صنایع دست‌باف در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید